31. 7. 2023

Průzkum úspěšnosti pořadu Chráníme vaše finance

Trinity Bank byla partnerem 12dílné TV série Chráníme vaše finance, která byla vysílána na nejsledovanější české komerční stanici TV Nova od začátku dubna do konce června 2023. Pořad skončil a my návštěvníkům našeho webu i všem našim klientům přinášíme ještě jedno malé ohlédnutí za tímto vzdělávacím pořadem, jehož cílem bylo zvýšit finanční gramotnost v ČR a edukovat obyvatele v základních životních situacích. Naše ohlédnutí vychází z dat průzkumu, který byl realizován na standardním vzorku jednoho tisíce respondentů po skončení pořadu a který bance „nastavil zrcadlo“ úspěšnosti pořadu. A jaký byl výsledek? Pokud si dovolíme interpretovat informace, data i čísla, které z průzkumu vyplývají, tak pořad Chráníme vaše finance byl velmi úspěšný!

Samotný průzkum byl realizován na konci června, tedy hned po odvysílání reprízy posledního dílu pořadu. Počet respondentů byl jeden tisíc ve věkové skupině 18 až 69 let a zároveň byla zajištěna i proporcionalita respondentů podle věku, pohlaví i regionu pro dosažení co největší objektivity průzkumu.

A co vše z analýzy pořadu Chráníme vaše finance vyplynulo? To vám překládáme v těchto shrnujících bodech:

  • 12 dílů pořadu Chráníme vaše finance zhlédl na Nově vysoký počet diváků ve věku 18-69 let, celková sledovanost přesáhla hranici 14 mil diváků!
  • Identifikace zaměření pořadu na edukaci široké veřejnosti v oblasti financí byla u diváků vysoká, dosáhla extrémní výšky 90 %! Nejsledovanějším se stal díl „ceny energií“, který vidělo 37 % respondentů, následovaný kapitolami „inflace a úspory“ (33 %) a „ceny potravin“ (31 %). Z toho nám vyplývá, že diváky primárně zajímala aktuální témata s přímým vlivem na domácnost.
  • Pořad nám opětovně potvrdil i tu skutečnost, že moderátor pořadu Lukáš Kovanda byl nadprůměrně spojován se značkou Trinity Bank.
  • Velmi nadprůměrné výsledky zaznamenala v daném průzkumu i znalost sponzora pořadu. Velká skupina diváků si pořad spojila s Trinity Bank. Tento fakt podpořil i další výstup z analýzy a to, že námi sponzorovanou výši úrokové sazby od Trinity Bank si spontánně vybavilo 31,7 % dotazovaných. A především dvě třetiny diváků vyjádřili nadprůměrnou celkovou spokojenost s pořadem. A to je velmi vysoká hodnota!
  • Pořad obdržel i vynikající hodnocení v hodnotě školní známky 2,33 (zde jen upozorňujeme, že je naprostým standardem, že průměry úspěšných i velmi dobrých pořadů se v rámci průzkumů v ostatních výzkumech pohybují zpravidla v rozmezí mezi 2,5-3,0). Respondenti pořadu nejlépe hodnotili i tu skutečnost, že pořad obsahuje užitečné a důležité informace a že ty jsou vysvětleny srozumitelně. S obsahem pořadu bylo spokojeno 70 % respondentů. Diváci též pozitivně hodnotili serióznost témat.
  • Až 70 % oslovených diváků se líbilo TV studio a 76 % diváků bylo spokojeno s prezentací moderátora pořadu Lukáše Kovandy a jeho srozumitelným výkladem, popisem jednotlivých témat i radami, jak řešit jednotlivé situace nebo problémy.

Věříme, že jde o velmi zajímavé informace. Ještě jednou děkujeme všem, kteří edukativní sérii Chráníme vaše finance sledovali. Naše partnerství s touto 12dílnou edukativní sérií tak splnilo náš cíl. Tím bylo zvýšení úrovně finanční gramotnosti v ČR a zároveň získání rad, jak řešit vybrané ekonomické situace nebo problémy, které se dotýkají velkého množství obyvatel České republiky v rámci jejich každodenního života.

Vaše Trinity Bank

 

Pořad Chráníme vaše finance můžete shlédnout zde.

Zpět na novinky

Chcete vědět o všem, co se u nás děje?

Zadejte svůj e-mail a neunikne vám žádná další novinka.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Jsme tu pro vás

Potřebujete poradit nebo máte zájem o naše produkty?